onsdag 4 mars 2015

Kurs Mental Träning

Denna vecka har jag sista tillfället i kursen Mental Träning. Eftersom det varit skid-VM och Johan Olsson är i ropet, passar jag på att berätta om hans och Annas bok om mental träning. Där kan man följa samarbetet mellan Johan och hans mentala coach. Vilka frågor och uppgifter han haft till träffarna och hur dessa fått tankebanorna i en mer positiv och möjlighetsorienterad riktning. 

Ja, vi skulle nog alla må bra av en mental coach eller helt enkelt vara vår egen mentala coach. För nog vet vi många gånger hur vi borde tänka och agera?

För mig är kursen alltid en ljusglimt i tillvaron. En påminnelse om det jag redan vet men som ibland förträngs eller glöms bort.

Mycket kan jag påverka med mina tankar. Så det är bäst att se upp vad man tänker :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar