lördag 7 mars 2015

Vasaloppshelgen

Jag ska inte åka Vasaloppet i år. På sätt och vis ska jag göra något helt annat. Jag ska på SPA-helg med tjejkompisar. Fint hotell, god mat, behandlingar - en bra bit från vad denna helg brukar innehålla: Hårt underlag, urkass mat och uppgång klockan tre på natten. Ändå dissar jag inte det andra alternativet helt. Vasaloppet är Vasaloppet och nästa år är jag säkert där igen - om jag får någon plats.

Men i år - tar jag det lugnt. Ska sitta bänkad klockan åtta och se starten och sedan följa täten mot mål. Det är en upplevelse det också.

Skidåkning då? Jo, jag startar dagen som jag avslutar gårdagen, med fem varv på konstsnöbanan. Solen är dock borta i dag men spåret är nypistat och i min ensamhet åker jag runt, runt i en timme och verkligen njuter. Lyckan är ett konstsnöspår, så är det.

Om ett år är det dags igen. Ett nytt Vasalopp. Då är jag redo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar