söndag 3 april 2011

Morgonpass, brödrecept och vårbilder


Det är träningsdags igen. Klockan åtta denna gång. Vi springer till Qvensås och tar av vid banvallen. Fyra stycken fyraminutersintervaller väntar. Det är verkligen urjobbigt men ändå fantastiskt skönt när det är klart. Sammanlagt springer vi 8 km och tiden blir 47 minuter. Det är barmark nästan hela vägen. Bara på banvallen ligger isen fortfarande kvar på sina ställen. Även dammen vi passerar efter banvallen är täckt av is.

Senaste tiden har jag ätit vanligt bröd. Det vill säga bröd innehållande olika mjölsorter samt jäst. Men nu är det dags för bröd-utan-mjöl igen. Av kollegan Lisbeth har jag fått följande recept som blandas ihop på ett kick. Avnjuter dem till frukost. Här är receptet:

1 dl solrosfrön
1 dl sessamfrön (eftersom jag inte har sesamfrön hemma just i dag får det bli hackade blandade nötter istället)
3 ägg
1 liten burk keso
1 msk fiberhusk
1 dl riven ost (själv använder jag alltid Boxholmsost - fet och god!)

Gör antingen bullar eller ös bara upp allt på en bakplåtsklädd plåt. Grädda i 225 grader i ca 15 minuter.

Gårdagens rensning i trädgården inspirerar till att ta dessa kort innan jag ger mig i väg denna söndagmorgon:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar