tisdag 12 april 2011

Andra bullar


Nu blir det andra bullar. Syftar dock inte på bullarna Carl och jag bakar i dag. De avviker bara marginellt från originalreceptet (d v s en något reducerad mängd socker). Jag syftar på träningen. Mina vänner tycker att jag borde följa ett träningsprogram - en kvalitetshöjare, helt enkelt.

Lyckas hitta ett träningsprogram, som är gratis. Känns som det är onödigt med ett betalprogram nu när det bara är några veckor kvar. Hoppar alltså in på gratisprogrammets vecka 20 - av 26. Väljer 4-timmarsprogrammet, som syftar på den tid jag vill nå på Stockholm Marathon. Måste dock avvika från programmet då det gäller långpassen. Denna vecka står det 30 km - och det är inte möjligt - än. Siktar på drygt 20 just nu. Jag har trots allt en hälsena som måste hänga med i distanserna.

I dag står det 8 km lätt distans samt styrka 15-20 minuter. Det blir nästan så. Tyvärr är är dagens runda något kortare, knappt 7.5 km men istället väljer jag att fartöka uppför stigningen mot Qvensås, från skidstugan sett. Ytterligare en pulshöjare blir det i näst sista backen. 

Styrkan blir mest av karaktären prova-på. Första gången med skivstång. 





Sammanfattningsvis ett bra pass. Lite lugnare löpning - med undantag av några backar, och så styrkan. Nästa gång blir det intervaller. Det står det i träningsprogrammet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar