fredag 15 april 2011

Det blir alltid som man tänkt sig



Gårdagens föreläsning med Olof Röhlander är både rolig och underhållande. Att sammanfatta är svårt– det ska liksom ses live! Men ok, några punkter, vitt skilda från varandra, kommer här:

Tänk om det blir som jag har tänkt? Då behöver jag ju inte tänka på vad jag kan göra, då kan jag istället koncentrera mig på vad jag vill göra. Med en grundtrygghet så stark att jag tror på mig själv behöver jag inte begränsas till det jag kan– då har jag möjligheten att välja det jag vill. Vilket kan vara en enorm skillnad (...och att tänka det här klarar jag aldrig, resulterar ofta i just att jag inte kan det).

Vi behöver daily uplifts, då mår vi bra och då tar vi inte till oss det negativa på samma sätt. Så börja din dag med att tanka positiv energi och av bara farten kommer du få massor gjort! Har du någon speciell musik som får dig att må bra, någon särskild doft etc? Använd det för att komma igång. Det ena positiva ger det andra!

Utmana dig själv genom att göra det som är svårt- det är då du utvecklas.

Det är inget nytt - men det är klart värt en påminnelse!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar