måndag 7 maj 2018

Kaffe förenar

Då jag under gårdagen glömmer att publicera bilden på dagens första höjdare: espresson på det lokala haket (som jag skrev om) får jag idag gottgöra det hela med en bild på dagens första kaffe istället.
Kaffe. Det förenar på samma sätt som en vandring. Vi har det gemensamt. Vi dricker kaffe. Vi pratar kaffe. Vi ser fram emot kaffe. Vi njuter av kaffe.
Dagens vandring passerar mitt kanske största favoritcafé på denna ö, Son Mico. Citronpajen är magisk. Övriga bakverk också. Och kaffet är helt ok. Någon tyckte till och med att kaffet var det godaste hittills. Jag är neutral. Helt ok.
Vandringen avslutas i Sóller, där vi startar med ännu en kaffe. Riktig espresso, väl godkänd.
Därmed är våra vandringsdagar över och vi har endast morgondagen på oss att njuta av Mallorca på bästa sätt. 
Varför inte en kaffe i Palma?

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar