söndag 27 maj 2018

Förmågor

Olika förmågor tränas under livet. Skolgången innebär utvecklande av vissa förmågor och livet i övrigt ger möjlighet att förstärka andra delar.
Själv har jag under årens lopp lyckats nå toppen av en förmåga. Att hitta bra löpspår, med eller utan karta, var än jag befinner mig.
Som nu i Ljungby. En helg i denna småländska lilla stad. Lördagen vigs helt och hållet åt friidrotten. Det blir ingen tid över för egen träning. 
Men söndag morgon. Före frukost. Före tävlingsdag två. 
Vi bor centralt. Jag springer ner till Lagan och fortsätter på känn i riktning mot den skog jag ser i horisonten. Och hittar en fin grusväg genom ett skogsbeklätt område. Jag bekräftar bara för mig själv att förmågan att hitta bra löpspår - är något jag har.
Alla är vi bra på något. Är detta månne min grej?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar