lördag 5 maj 2018

Mallorca

Jag lämnar vardagen och går in i reseledarrollen. Mallorca. Vandring. Vi anländer till en solig ö men får snart ta del av en av turistparadiset fåtaliga regndagar.
Väder som väder. Det är fantastiskt att tillbringa dagen i vandringskängor. Insupa frisk luft, ladda med D-vitamin då det är möjligt, förundras av den hänförande utsikten, känna doften av diverse växter, kryddor, blommor - och samtala med gästerna.
Min ambition är att prata med alla. Lite här och lite där. Det är intressant och givande. Jag slås av hur väl förberedda i stort sett alla är, rörelse/motion/träning i allmänhet och promenader i synnerhet. För det är inga nybörjare som är med. Många har redan utforskat en hel del av resebyråns gedigna vandringsprogram. Jag är imponerad. Har nog bara rest en bråkdel av allt detta själv.
Åldern varierar från min årgång och uppåt och jag tänker att det verkligen är en vinstlott att få vara så pigg som pensionär. 






För egen del hämmas vandringen inte av min bristning-eller-vad-det-nu-är i baksida lår. Den är dock inte riktigt träningsbar än - och det oroar mig lite inför resan i juni. Men. Promenera kan jag ju. Och ett millopp behöver ju inte till varje pris springas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar