tisdag 30 april 2013

Det bådar gott

När inte bara vardagen rullar på i 190 utan även helger och helgdagar, ja då är det skönt att vara hel och frisk. Kunna ge sig ut på ett långpass. En lisa för själen och efter passet en skön avslappning för kroppen. I tankarna under löpningen bocka av det som varit och rikta fokus framåt.

Med andra ord går tankarna denna dag först till helgen i Åhus. De vackra, böljande kullarna, det kalla havet, de många skratten och de flitiga stegen. Därefter skiftar jag fokus. Ett fokus betydligt längre norrut. Åre. För just nu är jag mitt emellan två orter, två helger och två upplevelser. Kommande helg väntar nämligen Åre. Förväntningarna är höga. Förhoppningar om bra skidföre, intressanta föreläsningar och inspiration i allmänhet.

Men åter tillbaka till nuet. Ett långpass är avklarat. Och jag checkar: Höften? Ok. Vaden? Ok.

Gårdagens sjukgymnastbesök innebar fler rörlighetsövningar än jag någonsin gjort. Och massagetiden något senare resulterade i ännu mindre spända muskler.

Det bådar gott det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar