söndag 21 april 2013

Från orientering via löpning till rullskidor

Det tar längre tid än beräknat att ta sig mellan Skene och Gällstad, där man i dag arrangerar orienteringstävling. På grund av tidsbrist blir det uppvärmning till start direkt då vi anländer till den tillfälliga parkeringsplatsen på den steniga ängen.

Om allt flutit på till den 1400 meter långt bort liggande starten, hade det inte varit några problem. Men det gör det inte. Jag tappar Olofs pinne och vi vänder för att leta. Efter misslyckat försök att hitta en liten orangefärgad sak fortsätter vi i full fart mot starten, i fast förvissningen om att någon hjälpsam själ hittat och lämnat in den där. Vi har dock inget flyt, i stället blir det lånepinne.

Säsongspremiären i orienteringsskogen börjar inte på bästa sett.

Den rullskidskadade mannen är ännu ej helt återställd. Ingen orientering för honom alltså. Även jag avstår. Satsar i stället allt krut på ett, vid hemkomst, för mig långt löppass i solskenet.

Repris på förra veckans pass. Styrka på det.

När jag några timmar senare får förfrågan om ett rullskidpass är jag inte sen att säga ja. Det bli några stakintervaller på nya cykelvägen.

Men sen är det färdigtränat för denna helg.
En helg som, med undantag av den borttappade pinnen, blir riktigt bra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar