lördag 15 december 2018

Femte intervallen och sen Carro

Det är femte intervallen. Jag har två kvar. Det är då det är dags att plocka fram någon lämplig mental träningsmetod. Visualisering? Tänka på känslan då det är över? Positiva tankar? Kaiser Maximilian Lauf?
Kommer att tänka på Agne Bergvalls ord till ungdomarna precis innan jag ger mig iväg:”.....och vid ett kommer Carro”. Och där har jag det. Antagligen, då denna dag går till enda - en av dagens höjdpunkt, att få lyssna på en av friidrottens största svenska stjärna. Det ger den mentala styrka jag då behöver. Intervall fem och sex är snart över. 
Löpformen är sådär, men man blir bra på det man tränar - och just nu är jag nog lite vassare på gympass.
Carros föreläsning är lika bra som man kan förvänta sig. Mycket bra med andra ord.



Även om några av åhörarna är för unga för att minnas stordåden av Växjötjejen, får nog alla med sig inspiration till fortsatt tränande och tävlande.

Och så några bilder från samma träningsspår som förra veckan, bara det att denna dag är det lite vitt på marken! Snart vinter även i Växjö?







Slutligen. De aktiva friidrottarna. För medan jag på eftermiddagen julhandlar på Grand Samarkand fortsätter de träningen efter lunch och föreläsning. Man får ju inget gratis, som Carro sa. Det gäller att träna om man vill nå resultat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar