onsdag 2 januari 2019

Nipfjället

Stormen har lagt sig. Det har snöat under natten, temperaturen visar på minus sex och - solen skiner. Trots att TV4 just visat moln på Idre Fjäll. 

Det är jag och Johan som lämnar stugan först. Går upp till skidstadion. Burusjön.

Idag är det öppet. I våffelstugan.



Men.

Det är en ny etapp av Tour de ski och jag måste välja. Och jag väljer TV-soffan. Att hinna hem till stugan i tid för att se danernas lopp. Så jag stakar förbi, efter att ha gjort ett kort fotostopp. Och tänker på att det faktiskt är två dagar kvar. Vem vet. I morgon kanske?

Jag tar faktiskt några kort till då jag under andra varvet passerar det fina området med fäbodar, där våffelstugan ligger. Våffelstugan som ligger med utsikt mot både:



...Städjan och:



Nipfjället. Detta berg (fjäll?) som är högre än Städjan men ändå alltid hamnar i skymundan från det mer kända och karaktäristiska Städjan. Men det är fint det också. Kanske ännu en bild?



Det är som synes en fin dag. Jag hinner med två varv och sedan full fart till damernas lopp. Jag öppnar stugdörren och möts av en välkänd doft. Våfflor. Igen.

Jag får både och till slut. Både våfflor - och Vinterstudion. Vilken dag, va?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar