tisdag 8 januari 2019

Springjunta, föreläsning och i morgon åker vi

Gårdagens intervaller med Springjuntagänget är inte så fel ute ska det visa sig. Här en bild från delar av sällskapet.



Därefter fantastiskt god middag hos Jenny.



Tillbaka till intervallerna. Då jag anmäler mig till en föreläsning om forskningsbaserad träning som är just i kväll, innan jag ens börjat packa inför morgondagens resa, tror jag att den ska ta en timme. Den tar tre timmar. Men - det står klart utan några tvivel att våra intervaller i går hänger med i forskningen. Vi hade nämligen lika långa intervaller som själva vilan. 

Det är egentligen inget nytt - som föreläsaren själv säger. Han hade läst en bok om träningslära från 1972, minst 200 gånger, bara för att rent forskningsmässigt komma fram till - att det är samma sim gäller än idag. Långt och lugnt 80 % och väldigt intensivt 20 %. 

Han är inte mycket för tröskelträning, hellre då att öka syreupptagningen med att köra, HIT kanske? Med mera, med mera.
Alltid intressant med fakta om träning. Kändes som en kvart men som sagt, t r e timmar.



Dessutom är jag i tid och får sitta och vänta innan det hela drar igång. Bild från Forma Framtid som har ordnat med kvällens stora happening.

Så till något minst lika viktigt. KML. I morgon åker vi.
Och snö finns det. I massor. Bild från dagen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar