torsdag 3 januari 2019

Från fjäll till alper

Idag är det ingen sol som förgyller dagen. Istället får Sunshinepodden lysa upp tillvaron i spåret. Carina och Marie som leder podden är som två solstrålar. Faktiskt. 

Jag åker Burusjöspåret igen. Skejt idag. Klockan har precis passerat tio då jag tar mig uppför den första långa backen. Ja, spåret börjar så. Det är tufft att åka i Idre. Men - så bra. För det där tuffa, det är svårare att hitta på Småländska Höglandet.

När jag passerar Våffelstugan - är den stängd. Igen. På en torsdag? Kanske de öppnar först vid elva? I vilket fall är jag inte direkt sugen idag. Lämnade nyss frukostbordet, med färska frallor som Eva varit och inhandlat. Dessutom har jag kanske fått mitt våffelbegör stillat redan? Varv två är det öppet. Det har gått ytterligare en timme sedan frukost...men nej. Alldeles för många skidor utanför. Det innebär att det nästan är fullt och väntetiden lång. Vill inte sitta och bli kall. Beslutet är taget. Jag hoppar våfflorna.

Podden varar en timme, den underhåller med andra ord nästan hela första varvet. Veckans avsnitt handlar bland annat om träning. Inte bara. Men en liten del. Kvalitet framför kvantitet är ledorden. Därför försöker jag att dra på lite. Få upp tempot i några av backarna. Och nöjer mig med dryga två timmar. Man vill ju inte bli ännu långsammare.

Ser herrarnas jaktstart men ”offrar” damernas för en fika uppe vid Värdshuset. En Springjuntakompis är här så varför inte träffas över en kopp kaffe? 

Om en vecka är vi i Leutasch. Av bilder att döma är det mycket snö. Utmaningen närmar sig. Från fjäll till alper. Om en vecka, alltså.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar