söndag 27 januari 2019

Ett önskemål för helgen

Då jag har en helg med varken långlopp eller träningsläger framför mig har jag bara ett önskemål för för dessa dagar: Åtminstone ett skidpass. 
Det är inte mycket begärt då både konstsnö och en riktig vinter finns att tillgå på våra breddgrader just nu.

Och jag får mitt skidpass. I Borås. 



Innan jag svänger av mot Borås Skidstadion tänker jag mig en ganska tom parkeringsplats. Det är trots allt så att världens bästa skidåkare befinner sig bara tre mil härifrån och jag tar på något sätt för givet att intresset för att se världscupen i Ulricehamn är större än att skida runt på konstsnön i Borås. 
Men vad fel jag har.



Det är i stort sett fullt. Det är fler som liksom mig föredrar att åka själv snarare än att heja på andra. Som kanske också haft en fullspäckad vecka och behöver åka av sig. Reflektera över den vecka som passerat. Ladda batterierna för en ny vecka där på den fina 3,7 km-banan.

Åker runt, runt, runt. Jag tappar dock räkningen ganska direkt men då jag fått ihop drygt två timmar känner jag att det räcker. Ganska lägligt är det samtidigt som damerna startar i Ulricehamn. Så med kaffe och våffla tar jag plats framför TV:n inne på serveringen i klubbhuset. 
På sätt och vis får jag både och. Egen åkning - och världscupen, fast på TV.



Som en liten bonus får jag också ett litet kortare pass på vår egen konstsnöbana på söndag kväll.
Så visst går min önskan i uppfyllelse.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar