lördag 15 oktober 2011


Lördag och Nikaro. Så har de senaste veckorna sett ut. I dag verkar övriga tagit sovmorgon vilket gör att jag möts av en tom lokal.

En halvtimme senare är det dags för stakmaskinen. Det är jag, mannen och två äldre farbröder som uppehåller oss i styrkelokalen. I jämförelse är jag vältränad och kör hårt. Jag hör att det kommenteras då jag stakar. Det måste vara en skidåkare. Jag såg henne förra veckan med.


Det är stakmaskinen och uppvärmningen på löpbandet som är jobbigast. Springer 15 minuter i dag och pressar mig själv sista minuten med ett 4.19-tempo. Känner bara ytterst lite och inget efteråt. Goda nyheter.

Det blir en haltimmes styrkeövningar utöver löpband och stakmaskin. En timme sammanlagt.




1 kommentar:

  1. Intressant träningsblogg du har. Lägg gärna till den på http://styrketraningsprogram.weebly.com/traumlningsbloggar.html där det finns en massa andra träningsbloggar samlat.

    SvaraRadera