tisdag 22 november 2011

Springjunta

Dagens löppass går lite lättare än lördagens. Tror det beror på sällskapet. I dag är vi nästan hela springjuntagänget som ger oss i väg ut i mörkret, utrustade med pannlampor och reflexvästar. Cirka 40 minuter i ett väldigt lugnt tempo. Funderar på om det är dags att börja träna igen. Slutvilat efter maran? För mig som är van att träna känns det inte alls bra att låta dag efter dag passera utan träning. Ett symtom som kommer med vilan är tröttheten och jag förundras över hur folk som inte tränar orkar ta sig igenom vardagen.

Efter frisk luft i mörkret och därefter dusch, är nästa programpunkt på springjuntan mat. Eftersom vi är hemma hos mig passar jag på att laga Björn Ferry-inspirerat. Det blir dock inte enbart lågkolhydratkost eftersom nybakat bröd brukar ha sin givna plats hos mig.

Det är som vanligt en mycket trevlig kväll. En perfekt avslutning på tisdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar