lördag 12 november 2011

Rullskidåkning och reflektioner från maran


Dagens rullskidpass på drygt halvtimmen, är första träningspasset efter maran. Det är ett lugnt pass enbart med syfte att få röra på mig lite. Mina två veckor utan löpning håller jag fast vid. Behöver den vilan. Även om jag är enormt sugen på att börja löpträna igen.

Snart en vecka sen den magiska dagen då jag faktiskt tar mig runt New York City Marathon. Dags för lite reflektioner.

Då jag åker till New York är min löpträning i det närmaste obefintlig. Jag åker med huvudfokus på Manhattan, caféer, restauranger, sightseeing, Central Park, shopping och trevliga människor.

Maran?

Jag anar ju redan tidigt under hösten att loppet svävar i fara och väljer att fokusera på annat. Höftskadan från mitten av juli sitter i. Löpträningen byts ut mot rehabträning hos sjukgymnasten samt ett antal rullskidpass.

Trots det är uppladdningen under veckan på topp. Sovit bra (lugnt hotell), ätit bra (fantastiska ekologiska restauranger) och tränat bra (lugna morgonjogg á 4-5 km). Det är bara månaderna innan som inte varit optimala.

Eller?

Rullskidåkning och vila kanske är det optimala?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar