lördag 19 november 2011

Långlopp


Läser i senaste Outside om Worldloppen. När Vasaloppet blivit rutin och Lundbäcksbacken inte längre skrämmer. Ja, var hittar man då nya utmaningar? Utmaningar behövs för att jag ska bibehålla min motivation. En och annan klarar av att träna - bara för att må bra. Själv tillhör jag kategorin som vill ha nya mål att se fram emot.

Ett antal Vasalopp, kinesiska Vasaloppet och Marcialonga kan jag bocka av. I vinter väntar König Ludwig Lauf och.....Vasaloppet. Därefter finns det andra lopp att drömma om. Vad sägs om Dolomitenlauf i Österrike (60 km), Engadin Skimarathon i Schweiz (42.2, förvisso skate), Birkebeinerrennet i Norge (54 km), Tartu Marathon i Estland (63 km), Jizerská Padesatka, Tjeckien (50 km) eller Vasaloppet i USA eller Japan? Jag hoppas att drömmen om flera långlopp blir verklighet. Det om något är motivation. Hänger du med?



2 kommentarer:

  1. Eller varför inte Svalbard ski marathon? :D Det skulle jag vilja åka!

    SvaraRadera
  2. Jag läste om ett tjejgäng från Linköping som hade varit där. Det är nog annorlunda. Själv skulle jag gärna åka Vasaloppet i Japan och USA....

    SvaraRadera