måndag 21 november 2011

I´m in


Helgens träning består av ett lugnt löppass på den gamla hemmabanan i Hackefors. Upp och ner i det annars så platta Linköping. Springer det grönmarkerade spåret vilket är 6-7 km. Det går tungt. Kroppen är inte återhämtad och jag känner aningens lite i höften. Bäst att inte rusa i väg med träningen. V-I-L-A.

Funderar på framtida lopp. I höstas trodde jag inte det skulle bli något mer maraton för min del. Men det tror jag nu. Med smart träning och uppbyggande styrka ska jag nog klara nästa lopp också. Sju maraton ska bli åtta. 

I New York var det en av Springtimeledarna som sprang maraton nummer 102 (eller var det 103?). Goda förutsättningar och en kropp som pallar med löpträning är väl det som krävs.Ett brinnande intresse och en vilja av stål räcker inte om man skadar sig hela tiden. Då gäller det som sagt att tänka om. Träna annorlunda. Sluta springa? Inte.

Och nu är det gjort. Anmälan är klar. Jag har bokat in lördagen den 2 juni. Förhoppningsvis mer vältränad än någonsin. Asics Stockholm Marathon. I´m in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar