onsdag 16 november 2011

Styrketräning och mindre löpning


Ingen löpträning utan snarare sakta jogg. Bara för det sociala. Få träffa träningskompisarna Susanna och Malin. Kroppen är verkligen inte återställd, så jag avviker efter några kilometer och springer närmaste väg tillbaka. Jag är helt övertygad om att kroppen behöver mer vila. En mara tar på krafterna, speciellt då jag ju inte sprungit över huvudtaget, under hösten. 

Styrketräningen, däremot, är en annan sak. Den kan jag tjuvstarta med innan mina vilodagar efter maran är över. Gårdagens besök hos sjukgymnasten och senare på gymmet har resulterat i rejäl träningsvärk i dag. Nya bål- och spänstövningar finns nu på mitt träningsprogram. Målet är att fortsätta styrketräna. Inte dra mig ur, trots att höften är bättre. Jag hoppas verkligen jag lyckas hålla motivationen uppe. 

Stockholm Marathon lockar. Är inte anmäld än, men efter New York känner jag hopp igen. Jag ska nog klara en mara till. Styrketräning och mindre löpning är säkert ett bra koncept till våren. Inte slita ut kroppen - bygga upp.

Till helgen packar jag ner träningskläder. Då blir det premiär för ett riktigt löppass. I ett favoritspår: Hackefors! Hoppas jag känner mig piggare då, på östgötsk mark och allt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar