söndag 25 juli 2010

Lerigt


O-Ringen är lite som Vasaloppet, självklart finns eliten med, men den stora massan - är motionärer.

Jag är skidåkare. Och löpare. Men orienterare? Jag springer en del tävlingar, men har aldrig riktigt lärt mig. Ändå - är det hur roligt som helst. För hela familjen, ung som gammal, elit som motionär, nybörjare som rutinerad.

O-Ringen är som en veckas träningsläger. Trevliga människor, träning och endorfiner i en salig blandning. Klart att helhetskonceptet blir något i världsklass.

Dagens etapp är minst sagt blöt. Själv springer jag U1 med sonen och min egen klass. Det är tillsammans fågelvägen nästan 6 km samt 1 km till start - två gånger. En sådan dag är det roligt att gå in på funbeat.

Tyvärr känns det i hälsenan. Mannen tycker att jag ska avstå min bana i morgon. Hmm? Avvaktar till morgondagen med ett sådant beslut.

Hur som helst. Nu är vi tillbaka i huset och snart vankas det middag. Anette är redo med fiskrätten. Gissa om det ska smaka bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar