fredag 9 juli 2010

Jordgubbar, choklad och ekologiskt vin


När jag stänger bildörren då vi parkerar invid delar av den gamla stadsmuren i Kalmar, kastar jag ett öga bak i bilen.

Det är väl en ganska typisk "barnfamilj-på-semester" bild jag ser. DS-spel, leksaker, böcker och en happy meal-kartong i en salig röra.

Det som skiljer vår bil från övriga är dock rullskidstavarna. Rullskidorna syns inte för all packning.

Happy Meal-kartongen, förresten. Det blir ett Mc-Donalds stopp i dag. Det är nog ett år sen sist och jag kan helt klart konstatera att det inte är någon höjdarmat. Friterad fiskburgare i ett skumbröd....

På Lifebutiken inne i Kalmar köper jag en Raw Organic food bar - och lite av Mc-smaken försvinner.

Gör ytterligare fynd på hälsokosten, Panda lakrits samt Dark chocolate & blueberry.

Innan vi åker vidare över bron till Öland inhandlas också jordgubbar och ekologiskt rött vin.

Det bäddar för en toppenkväll. Och först ett dopp. I havet, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar