torsdag 29 juli 2010

Blött, blött, blött

I dag är det regn igen. Och miss i busslogistiken vilket resulterar i gigantiska köer.

Blöta orienterare som vill lämna dagens Arena och ta sig till sitt tält, husvagn, sovsal, hus eller hur man nu ordnat med boendet.

Det kanske är 15 000 deltagare så det krävs en organisation som får allt att fungera.

Med tanke på regnet och hälsenan känns det rätt bra att vi snart ska hem. Hem och löpvila.

Dagens orientering innebär 17 minuter med sonen i U1 och 48 minuter på min bana.

Jag tycker nog jag lärt mig en hel del - rent orienteringsmässigt - denna vecka.

Framför allt är det är roligt att orientera - nästan, men bara nästan, lika roligt som att springa maraton och åka Vasalopp.

Just nu är det kartgenomgång av dagens U2 bana för de 4 barnen i huset som springer den banan. Vid datorn sitter jag - själv - och bloggar. Ett klart guldkorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar