lördag 3 juli 2010

Kusinen


Två timmar försenade (läs gårdagens sista inlägg) svänger vi in på grusvägen som kantas av stora tomter och stora hus. Ett stenkast från havet. Känner direkt att jag kommer att trivas här.

Ett varmt och vackert hem, en enorm gästfrihet och en fantastisk måltid avslutar dagen.

Det är Skåne.

Inte Östergörland eller Småland.

Gästfriheten och maten. Det är annorlunda i Skåne. Så är det jag minns mina Skånebesök under barndomen.

Det blir en jättetrevlig kväll. Om än lite sent. I alla fall med tanke på att jag redan klockan sju nästa morgon (läs i dag) är på plats i Klagshamn.

Kusin Jens är redo. 50 minuter senare har vi avverkat nästan en mil. Är imponerad av kusinens form. Det går i ett högre tempo än jag sprungit på länge. Dessutom pratar vi hela tiden. Men så har vi ju inte träffats på tre år. Eller fyra.

Under frukosten en stund senare smider vi träningsplaner för framtiden. Hoppas vi kan göra verklighet av det. I så fall blir jag inte sen att skriva om det....

Full av energi återvänder jag till Ljunghusen. Tänk vad ett löppass och trevlig samvaro kan göra.
Och dessutom väntar en fantastisk dag.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar