fredag 23 juli 2010

6 grader

När vi strax före nio lämnar stugan är det 6 grader (plus förstås, men känns som minus).

På Idre Fjäll är det så finurligt att man kan "lämna in" barnen på olika aktiviteter då och då. Allt för att föräldrarna ska få träna så mycket som möjligt.

I dag är det Järvklubben som är aktuell, ungefär som modern mulleverksamhet. Mannen och jag får möjlighet att träna. Mannen, som är skadefri, springer (bäst att se upp nästa vecka, Peter!) och jag åker rullskidor.

Åker genom Höstsätern innan jag vänder, stoppar tidtagningen, fotar skylten och dricker vatten. Snart väntar den flera kilometer långa backen innan flygplatsen, det innebär vila. Går ner i fartställning och känner solen som skiner från en nästan molnfri himmel. Maxfarten blir 24 km/h. Nu är det varmt och skönt. Livet är härligt!

Ni som läst bloggen tidigare i veckan vet vad som återstår. Den 9 kilometer långa backen från byn upp till fjället. Pulsen är uppe i över 160 långa sträckor, ungefär som ett löpintervallpass (se länken nedan). Känner mig starkare än någonsin. Bara att hoppas att denna löpfria vecka gör susen och att jag kan springa nästa vecka, med början redan på söndag.

Höstsätern by cillahedin at Garmin Connect - Detaljer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar