torsdag 8 juli 2010

Kladdkaka

Det är sista dagen innan semester och jag har lovat att baka. "Gör en nyttig kladdkaka" säger en kollega. Nyttig kladdkaka?

Ok, den är helt ekologisk - med undantag av vaniljsockret, där jag upptäcker att den ekologiska varianten är slut. Ägg, smör och kakao är helt ok. Socker och vetemjöl - där har vi bovarna, även om de är ekologiska. Grädden till är ok så klart.

Jag är ingen kaloriräknare - men min Garmin är. Gårdagens träningspass visade på 1329 förbrukade kalorier (!). Något jag inte fått i mig sedan dess. Så rent kalorimässigt är det ingen fara med en kladdkaka. Inte för en rullskidåkare.

Det är heller inte varje dag vi avnjuter just kladdkaka på mitt jobb. Ofta är det nyttigare varianter av fika. Så i dag njuter vi. Klockan 9.30 bänkas vi i personalrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar