söndag 4 juli 2010

För själen





Springer ut något senare. Men ändå tidigt. Det är ju i alla fall söndag. Snart passerar jag golfbanan och dess parkering. Under lördagkvällens cykeltur är parkeringen tom. Nu räknar jag till 19 bilar. Den 20:e på ingående.


Är golfare också av ett morgonpiggt släkte?

Kommer ner till stranden. Hör vågorna och inser ännu en gång att löpning är så mycket mer än ett fysiskt träningspass.

Det är för själen.

Har med mig mobilen och dokumenterar. För bloggen. För egen del finns bilderna redan bevarade på näthinnan. For ever.

Möter människor i badrockar. Morgondopp verkar populärt. Ungefär som golf.

Men var är löparna? Ännu mer morgonpigga än mig?

Eller väljer de morgondopp och golf i stället? Det är nog för själen det också. Vad vet jag? En löpare.


För själen by cillahedin at Garmin Connect - Detaljer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar