torsdag 14 februari 2019

Tre saker som...

...jag är tacksam för just nu.

1. Sista skidlektionen igår. Nöjda deltagare. 



2. Skidåkningen. Idag ger den mig behövligt dagsljus och ett bra träningspass. Ett pass där jag på tredje eller fjärde varvet hör mitt namn: Cecilia? Jag stannar till. Känner igen. Men från var? Kinaresan? Marcialonga? Innan jag tänker ut ytterligare en skidresa får jag svaret. Glaciärexpressen, med Rolfsbuss, förra året. Just det, Vasaloppsåkare från Västervik. Det var inte ens en vandringsresa, då man mer naturligt kommer in på olika tränings- och tävlingsbedrifter. Men vi skidåkare hittar varandra, oavsett. Innan vi skiljs åt hinner jag med att göra reklam för den längdresa som Rolfsbuss kommer att erbjud nästa vinter. Till Seefeld och Leutasch - missa inte den!



3. Är med och tittar på Carls träning i kväll. Kålgårdshallen i Jönköping. Ungdomar med driv och drömmar. Kul att se, kul att följa.



Ett livsstilsråd från Storbritanniens absolut populäraste doktor just nu (Dr Chatterjee), är just att skriva en tacksamhetslista varje dag. Anledningen att tänka tacksamhet är att studier har visat att människor mår bättre - och det vet vi ju att mår vi bra, gör vi bättre val. Vi kanske väljer bättre mat och ett träningspass. Vi får ner stressnivåerna och får då bättre sömn... Ja, ni förstår.
Som sagt, tre tacksamheter - glöm inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar