fredag 29 oktober 2010

3 x Inspiration


Med dagens post kommer denna tidning. Det är inte Vasalöparen utan Marcialongamagazine. Nu känns det nära. Snacka om att bli inspirerad! Härliga bilder som för tankarna till vinter, skidåkning och sol. Det är denna inspiration jag behöver just nu.

Det är dock mer som inspirerar denna vecka. Efter förra helgens besök hos min energiska svägerska har jag inspirerats till morgonpass varje dag. Varannan morgon bara promenad och varannan promenad samt 15 minuters löpning (den från sjukgymnasten ordinerade löpmängden denna vecka). Skillnaden ligger i att genomföra morgonpass v a r j e morgon, precis som svägerskan. Tidigare har jag kanske haft 2-3 morgonpass/vecka och faktiskt ännu mindre nu när mörkret smyger sig på. Den mörka årstiden är ju egentligen inget att skylla på, vem har inte en pannlampa i dag? Alltså kan jag varmt rekommendera detta! Ok, för den morgontrötta kan kanske tillvänjningstiden kännas lite jobbig, men sen....

Tredje inspirationen är den artikel jag i dag läser i Svenska Dagbladet. Den handlar om rullskidåkning i Göteborg. Ett stort gäng tjejer som samlas varje vecka och tränar rullskidor tillsammans. I artikeln belyser man också det allsidiga i att rullskidåka. En ypperlig träningsform. Det vet ju jag, men andra kan lära sig. Ett träningstips alltså och ett suveränt komplement till löpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar