onsdag 20 oktober 2010

Utan min Garmin


Armbandet har gått sönder på min Garminklocka. Den är min stora motivation och idag måste jag ge mig ut med vetskapen om att jag inte får några siffror i datorn efteråt. Dessutom är det snöblandat regn och kylig blåst då jag lämnar jobbet. Får arbeta hårt med min egen positiva mentala inställning. Just detta är faktiskt innehållet i stresshanteringskursen jag ska ha i morgon. Det gäller att leva som man lär och det är inte alltid det lättaste. Byter i varje fall ut varje uns av negativa tankar inför dagens rullskidpass och vips är jag hemma, ombytt och ute. Hade jag tvekat det minsta skulle nästa hinder dyka upp ganska omgående: mörkret. 

Det blir ett pass med ungefärliga siffror. Cirka 50 minuter och drygt 13 km. 

Gårdagens löppass resulterar i en aningens mer stel hälsena denna morgon, men inte värre än så. Detta känns underbart. Jag längtar så efter ett löppass med min träningskompis! Kanske kan det bli verklighet snart.

Vad gäller min Garminklockan ska jag skicka in den för reparation i morgon. Ringde Garmin support och fick en adress i Billdal, dit den ska skickas. Lustigt, samma Billdal som jag ska till i helgen. Kanske stöter jag på någon Garminreparatör - iklädd 80-talskläder, förstås.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att den är sönder

    Så du håller på med skidåkning?

    SvaraRadera
  2. Jag lider med dig! Att föra in all data på Garmin Connect efter passet är som en bekräftelse på att man gjort bra ifrån sig. Hoppas du får tillbaka den snabbt!

    SvaraRadera