onsdag 13 oktober 2010

Finn din energikod

Finn din energikod är namnet på Sanna Ehdins nya bok. Själv har jag läst alla hennes böcker och alltid har jag tyckt att den senaste boken varit den bästa. Så även denna gång.

Här kommer några energihöjande tankar från boken som jag direkt kan applicera på vår kommande Marcialongaresa:

Dela god energi med andra människor. Vi åker ju till Italien med positiva förväntningar. Energin är mycket hög (jmf med kritiska och negativt inställda personer med vilka man förlorar energi att umgås med).

Snabbhöjande energi kan lätt fås genom att hjälpa andra att skapa trivsel. Detta är mitt i prick! Ett gäng glada skidåkare! Hjälpsamma och trivselskapande människor.

Fokusera på det som är viktigt för dig och välj bort annat. Exakt vad vi gör för att kunna genomföra Marcialonga.

Stretcha dig - gå utanför komfortzonen. Här har vi åkt Vasaloppet massor av gånger. NU gör vi något nytt! Mångas dröm går i uppfyllelse i och med att vi åker detta lopp.

Om jag nu ska tala för mig själv så har jag hittat min energikod: Marcialonga - träningen inför, förberedelserna i övrigt, resan och loppet! Vad är din energikod?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar