söndag 12 februari 2012

Oskarshamnsloppet 2012


Lördag och långlopp. Denna gång är det Oskarshamnsloppet. Här finns det snö, inte inställt som i Lövhult. Banan mäter 8.5 km. Fem varv.

Ungefär 25 meter efter starten kommer banans brantaste backe. Jag kommer i väg bra och behöver inte köa uppför den trånga passagen. Sen är det bara att köra. Varv efter varv. Ju längre loppet lider ju mer uppkört blir det. Men det går att åka och det blir ännu en bra genomkörare. Skidorna är ok. Bra fäste och sämre glid. Väljer att ha bra fäste men skulle gärna känna att det glider lika bra som andra skidor. Det är dock ingen proffsvallning och inga dyra pulver. Bättre träning så :-) På fästet är det blå super. Tiden blir 2.55.

Söndag och skidtävling i Linköping. För barnen. Eller för Carl, Olof är sjuk. Min gamla skidklubb Linsköpings SK står som arrangör och loppet genomförs vid skidgården i Hackefors. Tack vare konstsnön finns det ett 1.6 km långt spår. Det är en alldeles perfekt skiddag. Sol och gamla klubbkamrater jag inte träffat på åratal. Det finns tävlande i min klass också. Fast för egen del står det dock vila på programmet i dag. Drygt fyra mil från gårdagen sitter i benen. Och armarna. Det är tufft med långlopp tre helger i rad. Vila är det som krävs om jag ska kunna återhämta mig.


2 kommentarer:

  1. Hej Cilla!
    Kul att träffa dig och vilken läsvärd blogg du har.
    Såg att vi båda sprang NYC-marathon i höstas:)
    Du var kanonduktig i lördags - hoppas vi träffas fler gånger!
    Tjingeling från Sara

    SvaraRadera
  2. Kul att få ett ansikte på dig! Vi är någera stycken som håller på i alla fall :-)

    Sprang du också i NY!! Jag var ju skadad hela hösten o hade inte springit något, trodde nog inte det skulle bli start för mig - men det gick ju!! Anar att du är en hejare på att springa, själv hade jag 4.15. Vi syns kanske på Tjejvasan....elller Vasaloppet!

    SvaraRadera