onsdag 28 mars 2012

Att ta risken


Att ha en tävling som mål kan skapa stress. Stress över träning eller stress över att inte bli skadad. Men energin som tanken på ett lopp ger - går inte att ersätta med annat. Jag tar risken. Det kan bli en och annan skada, ett och annat rehabpass, men tids nog är jag tillbaka. Och om jag skulle missa själva målet - har resan dit redan förgyllt tillvaron.

Vaden känns i vilket fall bättre. Vilan har säkerligen gjort susen. Hinner testa ett träningspass igen innan alternativträning för en vecka tar över.

1 kommentar:

  1. Jag håller definitivt med! För mig handlar det mycket om att inte tillåta mig själv att rucka på det jag bestämt mig för, bara för att det skulle vara mer bekvämt. Om jag börjar ta små genvägar nu så blir det stora genvägar senare.

    För övrigt ser det riktigt trevligt ut att träna utomhus som du gör på bilden. Har du nära till sådan miljö?

    SvaraRadera