lördag 10 mars 2012

Landsbro zonfinal 2012


Så här ser det ut i Landsbro då vi anländer på förmiddagen. Och här ska det vara skidtävling? Jo, några hundra meter in i skogen ligger det faktiskt perfekta spår. Knappt man kan tro. Susanna och jag har lagt undan skidorna för denna säsong och satsar i stället på ett löppass innan första start i årets zonfinal. Vi springer milen och klarar oss bra utan kartan. De gröna markeringar återkommer regelbundet. Men vilken bana, bra mycket backigare än våra tuffaste banor :-) Med andra ord en perfekt milslinga i vacker terräng.

Det går dock inte bara lite tungt, det går supertungt. Benen är som bly. Susanna är bättre tränad än mig men vi går tillsammans i flera backar. Det är en tuff start på löpsäsongen. Är jag hel och frisk vet jag ändå att jag snart är på g. Tills dess är det bara att härda ut....

Vi är tillbaka precis för att se första skidåkaren starta. Det är tre grenar som avverkas under dagen och det sammanlagda resultatet får vi vid prisutdelningen som även innefattar pris för zonplaceringarna. Sen är skidtävlingen över för i dag och för vår del också för denna säsong. Med undantag av en kommande fjällvecka är det barmarksträning som gäller nu. För dessa ungdomar avslutar vi säsongen med bowling på torsdag.


Till nästa vecka byter vi ut skidor och pjäxor mot spikskor, utomhus mot inomhushall. Campusspelen i Linköping väntar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar