torsdag 22 mars 2012

Nystart


Det har snart gått ännu en vecka - utan träning. Men i dag är Malin och jag ute i vårsolen och springer 8 km i lugnt tempo. Det är en bra början. Det känns faktiskt som om jag har vilat färdigt nu. En behövlig vila, inte bara för kroppen. Även mentalt. Avsluta och sedan börja på nytt.

Efter Vasaloppet har luften gått ur. Samtidigt som många kör på. Det är träning som vanligt. Inget slut och ingen början. En året-runt-tränande behöver ingen paus. Ingen reflektion. Har motivation ändå.

Där var jag nog förr. I dag känns det bra med ett avslut. Och en nystart. Ny energi och ny entusiasm. Klargöra målet. Fundera ut hur jag tar mig dit. Det är maran som hägrar. Och max tre löppass i veckan. För säkerhets skull. Och det är nog bäst att hålla det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar