torsdag 29 mars 2012

Styrketräning igen


Gårdagens styrketräning på Nikaro (tyvärr inte uppe i Skurugata som på bilden...) är första sedan januari. Börjar med cykel och fortsätter med löpband när det blir ledigt. Springer drygt en minut och sen känner jag i vaden igen. Det är nästan som krampkänning och jag avslutar löpuppvärmningen. Övergår till stakmaskinen,
eftersom den fungerar bra som uppvärmning den också. Det blir två minutersintervaller tre gånger. Ganska lagom att börja med. Därefter några av mina styrkeövningar. Kör inte fulla programmet utan nöjer mig med ungefär halva passet. Är klar på en halvtimme. Lite oroad över vaden annars nöjd att jag äntligen kommit i väg till gymmet igen.

Nu är det snart skidåkning som gäller, tro det eller ej. Somliga ger sig aldrig. Några mil till och vila för vaden. Men föst morgondagens inspirationsdag i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar