torsdag 1 november 2012

Blivande Vasaloppsåkare?



Jag är en av sju ledare denna kväll. För ungdomarna under 12 år. De aktiva är ungefär dubbelt så många som ledarna. Ingen dålig statistik för klubbens ledarverksamhet. Och för att vara höstlov och en del bortresta är det bra uppslutning även bland deltagande ungdomar.

Undrar om det är ett gäng blivande Vasaloppsåkare vi nu fostrar? Då menar jag Vasaloppet. Ungdomsvasan  har flera redan genomfört. Kortvasan och Tjejvasan står väl i tur. Till söndagens Vasalopp dröjer det dock några år till. Några år av träning och erfarenhet. För nio mil åker man inte hur lätt som helst.


1 kommentar:

  1. Jag trillade in av en ren slump. Har nu läst av allt du skriver och blev kvar lite för länge. Härlig blandning med recept, träning och med glimt i ögat.

    Jag har 8 stycken HälsoBlad som du får en gång i veckan på min sida. De är gratis så passa på. Kommer senare ut med en gratis app om hälsa vid årsskiftet.

    SvaraRadera