fredag 16 november 2012

Lägesrapport


Det är nu drygt tre månader kvar till Vasaloppet. Träningen flyter på bra och jag är hel, frisk och skapligt vältränad. På grund av tidigare skador har jag inga långpass att falla tillbaka på men tack vare regelbundna löp- och styrkepass är jag ändå relativt stark. Vad jag hoppas på är en snörik vinter med mycket skidåkning. Grunden för att klara av hård skidträning har jag. Det hänger på snön.

Däremot ser säsongen än så länge ut att vara - bara Vasaloppet. Om det kan bli något mer här hemma är upp till vädergudarna att besluta. Mitt val denna vinter föll på en Alpresa med familj och vänner - istället för långlopp med mina skidfantaster. En vecka i Alperna ger antagligen mersmak, trots att den bara delvis kommer att innebära längdåkning.

Men det blir fler långlopp. Till 2014 hoppas jag att det är ett Worldlopp som hägrar, någonstans i Europa. Om det då blir Dolomieten Lauf, König Ludwig Lauf eller Marcialonga är frågan? Eller Alperna med familjen - utför och after ski? Hmm.

Det är tur att Vasaloppet ändå är en stabil punkt. Något säkert. Om jag genomför nästa års lopp har jag bara ett kvar till - 10 stycken :-) Det ni. Klarar jag att få ihop 10 är jag väldigt nöjd. Helt klart en bedrift. För nio mil åker man inte bara så där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar