söndag 27 oktober 2013

En timme extra

Vad gör man med en extra timme?

Den självklara frågeställning en dag som denna, tar jag med mig i tankarna då jag själv ger mig ut på Skurugatavägen.

Det är en gång om året vi har denna bonustid. Vem utnyttjar den medvetet och vem låter tiden och dagen passera utan att knappt notera vintertiden?

Med undantag av någon bil är det lugnt på vägen. 

Men skogsägare och jägare gör ingen skillnad på helg och vardag. Skogsmaskinerna innan Bötteryd är i full gång och på flera ställen ser jag morgonpigga jägare på vakt.

Det är kanske mer stadens invånare som utnyttjar möjligheten till en extra timmes sovmorgon?

Samtidigt som jägarna lägger sin extra timme på vakt och skogsägaren sin timme på mer arbete.

Undrar just om någon tar chansen att träna? Ett rullskidpass på den regnvåta vägen med ett och annat höstlöv som extra krydda vid frånskjutet? Och lite duggregn på det.

Just därför känns det extra bra så här efteråt. Dessutom hade jag ändå tänkt träna - så extratimmen kvarstår :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar