söndag 27 oktober 2013

Cykeln redo

För andra gången denna dag ger jag mig ut klädd för årstiden men inte efter dagens väderförhållanden, som är betydligt varmare. 

Cykeln är redo. 

Och till slut utnyttjar jag den extra timmen - till ännu ett träningspass.

Tjugofem minuter efter starten utmed Ydrevägen pustar vi ut uppe på toppen av Sixtenssonbacken. 

Jag tänker att det är cykelns motsvarighet på rullskidåkningens Bodabacke - och det känns lika skönt varje gång man lyckats nå högst upp.

Carl och jag fortsätter sedan ut på Skurugatavägen och faktiskt ända upp till själva Skurugataparkeringen. Dit anländer Olof med bil och Carl åker hem. Efter blandad terräng, skogsstig och tillslut grusväg kommer vi ut vid början av Bodabacken. Vi åker sedan förbi Stockerydsjön och Qvensås hem.

Nu skulle jag verkligen behöva en extra timme. För vila och återhämtning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar