torsdag 25 oktober 2018

Björnen x 2





Nästan en tredjedel av gruppen. Vi går mot ”Björnen”, kanske Palaus största sevärdhet? Det är ledig dag, men är det vandringsresa tycker jag att en vandring åtminstone bör erbjudas. För oss blir det drygt 10 km, 2,5 timme och riktigt trevligt. En del av berget, som formats genom årtusenden, har fått formen av en björn, vilken också är en symbol för staden.
Just samma björn återser jag på håll också efter förmiddagsvandringen. Men först efter det något försenade elvakaffet, som intas på ett trevligt café, tillsammans med övriga vandrare.

Det blir nämligen tid över för ett löppass. Sardinien tar sig i mina ögon. Att springa är ganska ok, åtminstone bättre än jag upplevde i början av veckan. Och jag får ett fint pass - med många fotostopp. 
Mer frisk luft, mer sol och lite puls. Inte så illa.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar