lördag 27 oktober 2018

Pizza



Innan jag lämnar Sardinen. En pizza. Det kan vara årets första för min del. Favoriten är annars en variant med pizzabotten av sötpotatis, havregryn, ägg och fiberhusk. Som jag gör själv. Men nu ger jag ”vanlig” pizza en chans - stenugnsbakad med grillad aubergine och fyra sorters ost. Ost som har gått som en röd tråd genom veckan. Framförallt fårosten. Den som jag dessutom köpt med mig och nogsamt packat ner i resväskan.
Pizzan är god. Den är...fantastiskt god!
Efter en fin sista korta vandring, på delar av morgonens löptur och en fika på det, smakar alltså pizzan över förväntan.





Och gissa vad som fastnar på bild, precis i början av vår förmiddagstur? Jo, björnen!



Detta är en kopia av stadens egna björn. Den som står ca 120 meter upp på det berg som fått namnet Bear Rock och som, likt osten, gått som en röd tråd genom hela resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar