tisdag 6 november 2018

Sömnkurs och morgonpass

Det blir ännu en lång jobbdag. Men istället för att ge mig ut i kvällsmörkret, mötte jag mörkret i morse. Ett löppass som säkert är lika viktigt mentalt som rent fysiskt. Jag tänker på Kaiser Maximilian Lauf igen. En träning närmare loppet. Och att ta sig både upp och ut tidigt, stärker. Det bygger pannben - och ett sådant behövs i långlopp. Ibland redan tidigt under loppet, ibland senare. Men oftast någon gång. Pannben och fokus. 
Kvällens fokus, har varit sömn. Eller sömnkursen, som jag har tillsammans med en duktig kollega. Det är hon som är sömnexpert. Jag kompletterar med kost och träning i förhållande till sömnen.



Bild från morgonens löpning. Den är dock missvisande då bara en bråkdel av rundan har elljus. Mest är det helt svart och resten av rundan har gatlampor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar