måndag 12 december 2011

Lucka 12



Dagens motivationstips är kort och gott: En träningkompis. Det är sååå mycket lättare att komma ut då. Man kan liksom inte dra sig ur. Är det bestämt så är det. Sen är det ju så mycket roligare. Trots att jag också kan tycka om att springa själv ibland. Eller åka skidor. På bilden är det min skidkompis Gunilla och jag.

Jag har en annan träningskompis som jag sprungit med i många år. Vanan att springa tidiga morgnar kommer sig av att det var den tiden vi fick ihop då barnen var små. I dag funkar det att springa dagtid och kvällar också, i och med att barnen växer och numera kan vara själv en timme eller två.

Man hinner avhandla en del under ett pass. Många händelser passerar. Framtiden blir nåbar. Mål planeras. Utvärderas.

Framgångsfaktor för motivationstipset träningskompis: Man kommer helt enkelt i väg. Det blir träning. Det är roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar