fredag 2 december 2011

Lucka 2

Eftersom det snart är helg och jag ska i väg handlar lucka nummer två om att träna på annan ort. Själv är jag under ett år, borta fler helger än jag är hemma. Träningskläderna har sin givna plats i väskan. Det är alltid kul att testa nya rundor. I helgen Ska jag till Skene där jag i och för sig har sprungit många gånger. Det är en plats där jag gärna springer. Bra, kuperade rundor.


I höstas då jag var i Österrike - höftskadad - hyrde jag cykel istället. Det brukar också finnas gym alternativt kör man egen styrka.

På en resa har man oftast tid, då vardagliga rutiner försvinner. Vem har sagt att det behöver vara ett långpass? Det kan räcka med 10 minuters styrka. Bättre än inget. Men är man hel och frisk så är ett löppass på annan ort väldigt motiverande!

Framgångsfaktorerna för träning på annan ort är alltså: Oftast mer tid och möjlighet att se något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar