tisdag 27 december 2011

Jag vill ha snö


Har klarat hela hösten (våren och sommaren) utan förkylning. Men nu i jul flög det på mig. Tar det därför lugnt i dag. Ett varv på elljusspåret med övriga familjen. Kul som omväxling. Spurten i slutet och uppför de övriga backarna klarar jag inte att hålla undan. Det är alltid någon liten eller stor man som sprintar förbi. Men i längden är det ingen i familjen som slår mig. Åtminstone inte om sträckan är lång som ett maraton. Än.

Laddar med extra zink, D-vitamin och Esberitox. Allt för att vara tillbaka snart. Helst redan i morgon för då är det löpning klockan 17.

Kvällen har annars tillbringats i tankarna kring König Ludwig Lauf. Anette, Peter och jag har via vår reseplanerare och tågexpert kollat ut tåg sista biten till Oberammergau.

Det är drygt en månad kvar och jag har två mil i benen. Jag ber en stilla bön och håller tummarna. Snö!

2 kommentarer:

  1. Vet inte om du måste godkänna inläggen, annars försvann mitt andra. Vill börja med att tacka för en bra och inspirerande blogg! Har ju även förstått att du kan lite om rullskidor. Jag tänkte köpa mig ett par då jag ska åka Tjejvasan för andra gången och gillar verkligen skidåkning. Mål för 2013 är att åka Vasaloppet eller öppet spår. Vad ska jag köpa för rullskidor? Det är en djungel för mig. Hoppas du kan ge nåt tips!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!

    Det är möjligt att den förra kommentaren försvann, vet inte varför det är så. Jag åker ju en del rullskidor, men de är minst 15 år gamla. Måste nog köpa nya så småningom.... Vet inte vilket märke på rullskidor. Jag tycker det är viktigt att de inte rullar för lätt. Det är ju bättre träning också om de går lite trögare. Dessutom går det snabbt nog ändå :-)
    Stavar ska helst vara sådana som är anpassade för rullskidåkning. Det är lätt att bli skadad om det blir för stumt. Det finns ett tillbehör som man sätter på en vanlig borr som man kan slipa spetsarna med vid behov, det kan vara bra så här års när det är svårt att få stvarna att fästa. Jag åker ofta på en knögligare asfalt (Skurugatavägen!!) och där fäster stavaran bra. Pölder är en skidaffär som även finns på nätet. Där har de bra grejer. Inte alltid att en vanlig sportaffär har det.
    Lycka till!

    SvaraRadera