söndag 3 november 2019

Renar och nytt café

Det är en häftig syn då jag avslutar Idrevistelsen med ett väldigt lugnt varv på Milen (11 km). Strax före backen innan lätta och svåra milen delar på sig, har jag helt plötsligt ett helt gäng renar framför mig.





Innan jag får upp mobilen har de givetvis nästan försvunnit utom synhåll. Men tittar man noga på bilderna ovan så ser man. Detta är dock ingen ovanlig syn i Idre eller på Idre Fjäll. Men lite paff blir man ändå.

Jag fortsätter till vägkorset.



Det blir lätta milen. Så lätt är den dock inte. Speciellt inte efter fyra skidpass och en förkylning. Men det är en underbar morgon och med Sunshinepodden i öronen kan det knappast bli annat än väldigt bra. 



När jag efter dryga timmen är tillbaka i stugan, har jag givetvis också hunnit med ett Städjanstopp. De vackra fjällvyerna tar jag med mig. Memorerar dem i facket för övriga ”förundransbilder”.
Sen är det frukost, städ och hem - via Falun. Och ett fikastopp i Rättvik.  Konditori Frick, med utsikt mot Siljan. Helt ok. Hade kanske önskat ett större utbud av annat än kakor och bakelser, eller kakor och bakelser med annat innehåll. Men, man kan kanske inte få allt?



Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar