onsdag 7 oktober 2015

Cala Boquer

På förmiddagen tar jag lokalbussen till Port de Pollenca. En fransman slår sig ned bredvid och ser att jag har en bok med vandringsturer i handen. Han ska gå den andra turen med utgångspunkt från Port de Pollenca. Eftersom han redan gått den vandringen jag har i tankarna, förklarar han hur jag bäst hittar till utgångspunkten. 

Således följer jag vattnet några hundra meter och tar sedan vänster upp mot rondellen och parkeringsplatsen ovanför. Vandringsstigen går sedan mellan två höga bergsryggar och i dalen, som heter Vall de Boquer, finns många fåglar och det är säkert en och annan ornitolog jag passerar på min väg mot Cala Boquer. Den högsta "toppen" är 83 m ö h, med andra ord en lätt vandring som tar ungefär två timmar tur och retur.

Avslutar med en dubbel espresso och croissant innan jag tar lokalbussen tillbaka till Muro.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar