fredag 30 oktober 2015

Långsamhetens lov

Långsamhetens lov heter en bok jag läste för länge sen. Kom att tänka på titeln då jag i går hade en dag som faktiskt kan beskrivas som långsamhetens lov. En ledig dag - mitt i veckan. Jag får mycket uträttat, utan att för den delen stressa eller vara supereffektiv. Kanske för att jag börjar dagen med ett rullskidpass på Skurugatavägen? För att sedan till ljudet från elden i kaminen i lugn och ro äta frukost innan trevliga sysslor som bakning, tillverkning av "röror" till söndagens frukost (mer om det i senare inlägg), lövräfsning (kan faktiskt i fint väder och i lagom takt bli riktigt rogivande) och städning, tvätt, disk - men som sagt - i ett lägre tempo. Man hinner ikapp både själsligt och rent praktiskt. Fyller på energi helt enkelt.


Fler sådana dagar, kanske?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar